Favorite Wish List 0 Cosul meu
Produse
Ski-Doo a prezentat snowmobilele sezonului 2024
24 Feb

Ski-Doo a prezentat snowmobilele sezonului 2024

Publicat de: Motoboom

Producătorul Ski-Doo a prezentat gama snowmobilelor 2024, printre acestea fiind și câteva noutăți interesante. Motorul 850 Turbo R, capabil de 180 de cai putere, e montat pe modelul MXZ într-o setare deosebită, care include un sistem de răcire ce folosește un amestec de apă cu metanol.
De asemenea, a fost arătat un snowmobil electric Ski-Doo Grand Touring. Nu va fi pus în vânzare în primul an, dar e important deoarece arată direcția în care se îndreaptă și piața snowmobilelor.

Seria Backcountry beneficiază de câteva îmbunătățiri, printre acestea figurând o nouă geometrie a suspensiei și a casetei de direcție pentru cMotion X, care au dus la o manevrabilitate mai bună pe trasee dificile.

Gamele MXZ și Renegade au fost separate, modelele MXZ cu motoare în doi timpi având două versiuni de lungime, 129 inch și 137 inch, în timp ce modelele Renegade au aproape în totalitate motoare în patru timpi, cu o singură excepție (Renegade Adrenaline dotat cu pachetul Enduro).  
Ski-Doo diferențiază și mai mult snowmobilele de munte prin utilizarea unei noi geometrii frontale pe modelele Freeride, care se separă astfel de modelele Summit. Modernizările la care a fost supus în 2023 cadrul REV de pe modelele cu motor de 850 cmc în doi timpi, aflat acum la a cincea generație, sunt implementate și pe modelele de 600 cmc cu motoare în patru timpi. Pe anumite modele sunt acum alte sisteme de frânare, alte linii grafice, precum și alte modificări subtile.

În sezonul 2024, clienții au la dispoziție mai multe variante pentru care pot opta: modelele MXZ au lungimi de 129 sau 137 inch, motorizări variate (600R, 850 sau 850 Turbo R), mai multe versiuni de echipare X-RS (cu pachet Competition), X, Adrenaline sau Adrenaline cu pachet de echipare “Blizzard”. Toate acestea sunt pe cadrul REV Gen5, iar pilotul are o poziție amplasată mai în față, comparativ cu modelele X-RS precedente.

În momentul lansării, reprezentanții Ski-Doo au subliniat că modelele mari MXZ sunt concepute pentru un pilotaj agresiv, indiferent de versiunea aleasă. Există, însă, și variantele pentru începători sau pentru tineri MXZ Sport, Neo, Neo+, 200 și 120, acestea nu vor suferi schimbări în 2024.

Modelul Renegade cu șenilă de 137 inch va avea mai multe motorizări, 900 ACE Turbo R, 900 ACE Turbo, 900 ACE și 600 ACE, în versiunile X-RS, X, Adrenaline, Adrenaline cu pachetul Enduro și Sport. Pe lângă motoarele în patru timpi, Renegade Adrenaline cu pachet Enduro va putea fi comandat și cu motor în doi timpi de 600 și 850 cmc.
Toate aceste variante noi Renegade sunt pe platforma REV Gen5, adică vor beneficia de noi dotări, alte lumini, noi panouri laterale și parte frontală mai amplă care să permită amplasarea motoarelor în patru timpi. Diferențele se pot sesiza imediat, în comparație cu șasiul generației precedente REV Gen4 Wide Body. În esență, modelele Renegade au o protecție la vânt mai bună și integrează pilotul mai profund în carenaj, fiind mai optime pentru distanțe lungi, spre deosebire de distractivele modele MXZ.

Seriile Renegade și MXZ vor avea un nou sistem de frânare cu patru pistonașe și levier reglabil pe modelele X-RS. Cei de la Ski-Doo au declarat că acest sistem de frânare va fi apreciat în special de cei care sunt învățați să frâneze cu un singur deget atunci când pilotează agresiv.

Modelele din gama Backcountry au câștigat titlul de “extreme crossover” în ultimele două sezoane datorită abilităților deosebite în zăpadă mare și manevrabilității pe trasee. Tehnicienii de la Ski-Doo au considerat că le pot îmbunătăți, iar versiunile anului 2024 o demonstrează.
Backcountry X-RS, Backcountry X 850, Backcountry Adrenaline 850 și 600R beneficiază de o nouă geometrie a suspensiei spate cMotion X, cu brațe mai lungi care fac snowmobilul mai stabil.În completare, versiunile Backcountry X-RS și X au un sistem al casetei de direcție care le ajută să treacă mai bine peste denivelări în viraje strânse și dau o mai mare încredere pilotului. Se păstrează la modelele Backcountry lungimea tălpii schiului de 39 inch, acum pe cadrul REV Gen5, cu excepția lui Backcountry Sport, care rămâne neschimbat, pe cadrul Gen4.

Nu au fost neglijați cei care merg pe trasee montane cu zăpadă adâncă, modelele Freeride și Summit trecând, de asemenea, prin multiple modernizări ce au vizat la snowmobilele 2024 tălpile Pilot DS4, șenila cu lățimea de 15 inch și brațul suspensiei posterioare tMotion XT.
 
Modelul Summit X cu pachetul Expert poate fi alegerea piloților experimentați care aleg trasee printre copaci sau cățărări pe rampe abrupte. În esență, este neschimbat în 2024, cu suspensia rigidă posterioară tMotion XT, șenila cu o lățime de 16 inch PowderMax X-Light, precum și sistemul de pornire rapidă SHOT. Conform declarațiilor celor de la Ski-Doo, această variantă Summit poate fi pilotată de oricine, pe orice traseu.
 
Summit SP nu se va mai fabrica în 2024, dar apar în ofertă Summit Adrenaline și Summit Adrenaline cu pachetul Edge, cu motoare de 600 cmc pe cadrul Gen5. Modelele mai mici Summit Neo și Neo Plus rămân neschimbate.
Segmentele Sport, Utility & Touring sunt completate de modelele Expedition (cu variantele LE, SE, Extreme și Sport), Tundra (LE și Sport) și Skandic (SE, LE și Sport), fiecare cu mai multe opțiuni de motorizare.
 
Marea noutate în categoria snowmobilelor pentru două persoane o constituie modelul electric Grand Touring, care se încarcă de la 10 la 80% în 90 de minute, sau de la 0 la 100% în trei ore. Grand Touring LE și LE cu pachetul Luxury au acum cadrul REV Gen5, în timp ce Grand Touring rămâne o variantă de buget, accesibilă.