
Review Kawasaki KX 450 F - 2013
KX450F a fost motocicleta folosita de Ryan Villopoto, cel care a castigat in 2012 campionatul de Supercross din Monster Energy Cup. De asemenea, Villopoto a castigat cu ajutorul aceluiasi model de Kawasaki, campionatului de Supercross si Motocross in 2011.
Â
Motorul de 449cm este racit cu lichid, in patru timpi, patru valve, cu un singur cilindru, DOHC, cutie de viteze in 5 trepte, oferind o putere mare chiar si la turatii scazute. In plus fata de caracteristicile deja cunoscute, injectia contribuie la o accelerare rapida, in special in momentul contactului cu solul dupa o eventuala saritura. Pentru 2013, motorul a fost modificat, la fel si setarile ECU, oferind o crestere a performantei, in special la turatii .Modificarile au fost facute respectand strict reglementarile de zgomot impuse de organele competente.
Â
Pistonul dispune de o coroane revizuita cu 0.2mm mai mica si are marginile inclinate. Sectiunea modificata contribuie la imbunatatirea performantei, iar raportul de compresie ramane nemodificat fata de modelul 2012 (12.5:1).
Â
KX 450F ii poate oferi rider-ului patru variante la alegerea pozitiei in timpul condusului. Ghidonul Renthal vin in dotare pe model standard. Cadrul este unul subtire, caroseria micsorata si rezervorul lat concepute pentru a usura eforturile rider-ilor de a pilota mai repede. Noile manere permit o pozitie mai compacta in timpul condusului. Riderii pot selecta patru pozitii ale ghidonului.
Cadrul a fost fabricat din aluminiu, compus din componente forjate, extrudate si din fonta, rezultand o constructie usoara. Rigiditatea contribuie la un control mai usor si o tractiune mai buna pe roata din spate. Cadrul ingust asigura, de asemenea, un aspect de cursa prietenos/favorabil. Manerele sunt mai usoare si mai lungi cu 10mm. Ghidonul are aceeasi lungime, iar cu noile manere ofera un aspect mult mai compact in timpul condusului.
Â
KX 450 F este primul model din clasa motocicletelor motocross, care dispune de o tehnologie de ultima generatie a suspensiei Kayaba. Furca fata se actioneaza folosind o reglare cu aer a presiunii in loc de arcuri. Greutatea redusa, usor de reglat si o gama larga de setari, sunt cateva dintre avantajele acestui sistem. Eliminarea arcurilor din furca a permis o reducere a greutatii care ajunge la aproximativ 750 g. Suspensia spate este echipata cu noul sistem de legatura Uni-Trak si amortizor Kayaba cu ajustare a compresiei si a reculului in 22 de pozitii. Comparativ cu o furca standard, cea PSF are si alte beneficii pe langa cele mentionate anterior, cum ar fi: variatatea de setari, frecare redusa, rezistenta crescuta la sarituri, control mai bun in timpul condusului.
Â
Folosind un adaptor (montat deja pe motocicleta), presiunea aerului se poate regla cu orice pompa pentru anvelopele de biciclete. Reducerea frecarii cu 20% este un alt avantaj al furcii dupa inlocuirea arcurilor cu PSF.
Â
Sistemul de pornire echipat din fabrica creste sansa de a avea un start bun, ajutand riderii in momentul cand pleaca de pe o suprafata alunecoasa. "Launch Control Mode" are cel mai mare efect in primele secunde dupa eliberarea ambreiajului, acesta fiind momentul cel mai important pentru piloti pentru a obtinute o pozitie mai buna in fata rivalilor in timpul unei curse.
Â
Sistemul Digital Fuel Injection (DFI) vine cu 3 pre-programe setate, ceea ce inseamna ca este mai usor de selectat fara a folosi laptop-ul sau orice alt dispozitiv electronic. Hartile se pot selecta foarte rapid, avand la dispozitie 3 setari: standard, hard si soft. Aceasta schimbare se poate face simplu, doar apasand o clapeta de pe ghidon.
Legaturile montate mai jos de brate au fost construite pentru o suspensie tuning mai precisa. Franele sunt proiectate pe discuri, atat pe fata (250mm), cat si pe spate (240mm), actionate de etriere cu doua, respectiv un piston.
Â
ECU (Electronic Control Unit) este de asemenea complet reprogramat, iar hartile pot fi modificate folosind accesoriile KX FI Calibration Kit, acelasi instrument folosit de echipele din campionatele de motociclism (AMA si FIM Racing). Kit-ul KX FI Calibration contine software-ul KX Racing, controller Ecu, echipament de montare si amortizare, cablu USB. In plus fata de acest kit, mai sunt disponibile separat parti specifice modelului, un PC si un acumulator de 12V, fiind tot ceea ce este necesar.
Â
Culoare disponibila: verde.
Â