Review Can-Am Outlander Max 1000 XT-P – 2013
Outlander Max 1000 XT-P face parte din noua generatie de ATV-uri Outlander MAX de la Can-Am, fiind cu siguranta cel mai puternic ATV de pe piata. Ofera cele mai confortabile calatorii, atat pentru conducator, cat si pentru pasager, pe cele mai dificile terenuri. Pozitia pasagerului din fata axei spate ofera conducatorului mai multa stabilitate si manevrabilitate.
ATV-ul dispune de un motor Rotax V-Twin, racit cu lichid, cu patru valve pe cilindru (8 valve in total). Cu o capacitate cilindrica de 976 cc, acesta dezvolta o putere de 82 cp, fiind cel mai puternic ATV de pe piata.
Sistemul de injectie EFI cu doua injectoare Siemens VDO ofera motorului un amestec perfect de aer si benzina, asigurand o functionare optima a motorului, un consum redus de combustibil si o pornire usoara la temperaturi scazute.
Outlander Max 1000 XT-P beneficiaza de o cutie automata de viteze CVT (Continuously Variable Transmission), cu frana de motor, treapta de forta, marsarier si parcare (low, high, park, neutral si reverse).
Actionarea modulului 2WD/4WD si blocarea diferentialului fata Visco-Lok QE se face foarte usor. Spre deosebire de alti diferentiali blocabili, noul Visco-Lok QE nu are limita de viteza.
Cadrul de ultima generatie, SST G2 (Surrounding Spar Technology), a fost proiectat atat pentru plimbari relaxante, cat si pentru trasee agresive, grele. Acesta ofera ATV-ului o stabilitate foarte buna si posibilitatea folosirii lui pe cele mai extreme trasee.
Spre deosebire de vechiul cadru tubular de otel cu centrul de greutate foarte jos, noul SST G2 dispune de mai putine componente sudate, avand o rezistenta mult mai buna. Noua geometrie a cadrului ofera ATV-ului o manevrabilitate excelenta.
O alta imbunatatire adusa cadrului sunt protectiile din otel pentru fiecare planetara in parte, plus scutul de sub ATV, care protejeaza toate elementele expuse riscului de impact pe traseele periculoase.
Outlander Max 1000 XT-P beneficiaza de amortizoare FOX Podium reglabile, pentru a putea face fata in cele mai dificile conditii de condus. Acesta dispune pe fata de o bascula dubla (Double A-arm), avand cursa de 229 mm cu „dive-control geometry”, care ofera o directie mai buna si o franare dinamica, iar pe spate de suspensia TTI (Torsional Trailing arm Independent) independenta, avand cursa de 236 mm.
In ceea ce priveste sistemul de franare hidraulic, ATV-ul dispune pe fata de doua discuri ventilate cu diametrul de 214 mm si etriere cu doua pistoane, iar pe spate de un singur disc ventilat cu diametrul de 214 mm si etrier cu doua pistoane.
Una dintre noutatile importante ale noului model, o reprezinta sporirea confortului conducatorului si, mai ales, pasagerului, prin reproiectarea scaunului pentru pasager. Noul scaun, denumit de Can-Am, Dynamic Passenger Comfort (DPC), este construit pentru a-l face pe pasager sa se simta in largul lui.
Acesta dispune de o portiune destul de mare cu plus pentru a asigura un sprijin cat mai comod. Spre deosebirea de modelul precedent care avea manerele pentru pasager montate pe portbagajul spate al ATV-ului, noul scaun beneficiaza de manere laterale, imbunatatind astfel pozitia pasagerului.
Bordul multi-functional cu afisaj LCD ofera o multime de informatii cum ar fi: viteza de deplasare, turometru, kilometraj, indicator trip, indicator ore functionare, indicator treapta viteza, indicator 4x4, indicator temperatura motor, indicator combustibil, etc. Puteti astfel verifica daca modulul 2WD/4WD este activat sau nu, printr-o simpla privire. Acesta mai dispune si de un sistem auto shut off dupa 15 minute.
Outlander Max 1000 XT-P vine echipat conform configuratiei XT-P de la Can-Am, si anume cu o multime de dotari cum ar fi:
- Directie asistata electronic Tri Mode (DPS)
- Amortizoare fata FOX PODIUM Performance RC2 HPG
- Magnetou 650 W
- Jante aluminiu pe 12 inch
- Troliu Warn 3000 lb (1361 kg)
- Anvelope profil accentuat off-road Carlisle ACT
- Bara protetie fata/spate heavy-duty
- Aparatori maini
- Ceasuri de bord analogice si digitale
Directia asistata electronic Tri Mode (DPS), dispune de trei moduri selectabile de condus (MIN, MED si MAX), in functie de preferintele conducatorului. Sistemul este proiectat pentru a oferi mai putina asistenta la viteze mari si mai multa la viteze mici. Tehnologia avansata Direct Link, de care dispune acest sistem, foloseste senzori de camp magnetic pentru a asigura o directie foarte buna, minimizand foarte mult intarzierea care apare la schimbarea directiei.
Pe langa acestea, ATV-ul mai beneficiaza de sistemul antifurt D.E.S.S. (Digital Encoded Security System), o priza tip bricheta in consola, conector standard spate (15A) si claxon. Sistemul antifurt D.E.S.S. de la Can-Am nu permite ATV-ului sa porneasca daca codul microcipului incorporat in motor nu se potriveste cu microcipul incorporat in cheia ATV-ului, astfel doar detinatorul cheii ATV-ului poate porni motorul.
Radiatorul mult mai eficient si mare fata de versiunea anterioara are o capacitate de racire aproape dublata (mai mare cu 14 KW), asigurand o functionare optima a motorului pentru mult timp. La functionarea corespunzatoare a motorului contribuie si noul esapament, mai silentios fata de modelul precedent. Pentru o autonomie cat mai lunga, a fost marita si capacitatea rezervorului, pana la 20,5 litri.
Trecerea de la capacitatea de transport a doua persoane la un loc se face in cateva secunde gratie versatilitatii fara egal a sistemului de transformare cutie-scaun CRS (Convertible Rack-Seat). Daca veti pleca singur la drum, puteti beneficia de spatiul foarte mare de depozitare asigurat de cutia pentru bagaje, iar in varianta de transport pentru doua persoane va puteti bucura de un confort de neegalat pentru un ATV, atat pentru conducator cat si pentru pasager.
Farurile restilizate ofera o putere de luminare de 230 W, fiind cele mai performate proiectoare montate pe ATV. Cele doua faruri de 55 W, impreuna cu proiectoarele pentru faza lunga de 60 W ofera o vizibilitate excelenta pe timpul noptii sau in conditii de vizibilitate scazuta.
Performantele acestui ATV sunt de neegalat la clasa sa. Pe langa puterea motorului, acesta are o capacitate de tractare de 590 kg, iar capacitatea de incarcare este 45 kg pe fata si 90 kg pe spate, avand si un portbagaj impermeabil pe spate cu un volum de 21,4 litri. Outlander Max 1000 XT-P va fi disponibil in celebrele culori Can-Am de negru cu galben.
Constructorul canadian Can-Am produce cele mai puternice motoare din industrie si o multitudine de inovatii ce imbunatatesc calatoria, confortul si manevrabilitatea, purtandu-va spre aventurile off-road.
Specificatii tehnice:
Marca: Can-Am
Motor: 2 cilindri in V, 4 timpi, 8 valve, SOHC
Racire: cu lichid
Capacitate: 976 cmc
Putere: 82 CP
Cutie de viteze: CVT, cu high, low, parking, neutral si marsarier
Pornire: electrica
Transmisie: pe cardan
Dimensiuni: 2388x1168x1118 mm (LxlxH)
Inaltimea sa: 877 mm
Garda la sol: 279 mm
Greutate: 371 kg
Anvelope fata: 26x8-12
Anvelope spate: 26x10-12
Frana fata: 2 discuri hidraulice de 214 mm si etriere cu 2 pistoane
Frana spate: disc hidraulic de 214 mm si etrier cu 2 pistoane
Suspensie fata: bascula dubla (Double A-arm)
Suspensie spate: independenta TTI
Rezervor: 20,5 L
An: 2013
Inmatriculabil: Da
Culori: negru cu galben
Mai jos puteti vedea cateva filmulete cu ATV-ul Can-Am Outlander Max 1000 XT-P: