Favorite Wish List 0 Cosul meu
Produse
Piese scuter: Cum și de unde să le iei
15 Mar

Piese scuter: Cum și de unde să le iei

Publicat de: Motoboom

Dacă ai un scuter care s-a stricat sau vrei să-i faci un upgrade cu o piesă mai bună sau niște accesorii utile, atunci trebuie să știi unde să găsești piese scuter și în funcție de ce criterii să le cumperi sau nu.


Dacă ai un scuter second-hand sau care a fost pur și simplu făcut cu piese mai puțin calitative, e important să poți obține, de exemplu, curele de transmisie, bujii, filtre de aer, cauciucuri, roți, sau ulei.


Pe unele le poți găsi chiar la noi, dacă te uiți la secțiunea de consumabile. Pe altele, va trebui să le găsești în alte locuri.


Dar vrem să te ajutăm să-ți dai seama când ai nevoie de ele și unde să le găsești.

Când ai nevoie de piese de scuter?


Există multe situații în care ai avea nevoie de piese pentru scuterul tău. De la o simplă nevoie de mai mult spațiu de depozitare, până la un motor care nu mai pornește, diferite situații înseamnă o nevoie de piese diferite.

 

De exemplu, să spunem că vrei să ai mai mult spațiu de depozitare. Poți oricând să-ți cumperi niște cutii, sau un portbagaj montabil, pe care poți să-l montezi mai apoi pe spatele scuterului.

 

Pe de altă parte, există și probleme mai grave. De exemplu, dacă motorul:

 

  • Nu pornește

  • Ticăie

  • Are rateuri

  • Scurge ulei


Există o șansă mare că problema să fie de la cureaua de transmisie, și atunci ai nevoie să cumperi una nouă.


Poate presiunea din cauciucuri a scăzut, caz în care ai nevoie de o pompă, sau chiar să le verifici, și să le schimbi în cazul unei pene. 


De cele mai multe ori, dacă îți duci scuterul la service, o să afli exact ce fel de probleme are vehiculul tău și ce piese ai nevoie ca să-l poți repara. Totuși, există situații în care te poți ocupa tu singur de problema, cum ar fi înlocuirea unei bari de protecție sau a unui cauciuc.

Cele mai des întâlnite probleme la un scuter


Înainte de a-ți da seama ce piese ai nevoie pentru a repara problemele scuterului, trebuie să știi să recunoști ce fel de problemă ai în primul rând.


Pentru asta, am adunat aici cele mai des întâlnite probleme la un scuter.

Scuterul nu pornește


Dacă scuterul tău nu pornește, problema poate fi din diferite motive. Cauza cea mai des întâlnită este lipsa unei baterii, caz în care poți oricând să o încarci. La majoritatea scuterelor, o să găsești bateria sub șa, dar consultă manualul de utilizare înainte ca să știi sigur unde o găsești.


Dacă ai încărcat bateria și scuterul încă nu pornește, s-ar putea să fie o problemă de la alte piese, sau s-ar putea să fie nevoie de o baterie nouă. Dacă elimini orice altă sursă a problemei, atunci va trebui să cumperi o baterie nouă.


De cele mai multe ori e o problema electrică atunci când scuterul merge bine într-o zi, și apoi are probleme a doua zi.

 

Dacă totuși ai observat probleme cu scuterul tău și înainte de ziua în care nu a mai pornit, s-ar putea să fie o problemă de la carburator, sau chiar de la motor. În cazul acesta, da, va trebui să cumperi un carburator sau un motor nou, dar nu recomandăm să faci procedura asta de unul singur, mai bine îți duci vehiculul în service.

Cauciucul pierde aer


Dacă ai impresia că un cauciuc pierde aer, s-ar putea să fie o simplă problemă de presiune, caz în care o pompă o să-ți rezolve problema. Dacă totuși cauciucul continuă să piardă aer repede după o reumplere, atunci ai o pană.


Motivul unei pene poate fi variat, dar de cele mai multe ori motivul e un cui intrat în cauciuc, o bucată de sticlă sau orice alt obiect ascuțit. O metodă simplă să-ți dai seama care este problema e să scoți cauciucul, să îl dai printr-un lighean cu apă și săpun, și să observi cu ochiul liber unde se formează bule. Asta, desigur, dacă nu poți observa fără apă și săpun obiectul care a cauzat pana.


După ce ai observat pana, dacă nu ai cum să-i pui un petec, recomandăm un cauciuc nou.

Frânele nu funcționează mereu bine


O frână faultoasă nu e deloc o problemă pe care să n-o iei în serios. Îți poate pune viața în pericol, și este crucial să rezolvi problema înainte să mai folosești scuterul. De cele mai multe ori, nu va trebui să cumperi un sistem de frânare complet nou, ci doar să schimbi lichidul de frânare.


Dar asta ne duce într-o discuție și mai importantă, pentru că dacă problema nu e de la lichidul de frână ci sistemul de frânare e faultuos, atunci procesul de înlocuire al lui nu e atât de simplu.


Și o să ai nevoie de ajutorul unui specialist.


Iar dacă încerci s-o faci de unul singur… s-ar putea să-ți anulezi garanția.

Riscurile ce apar atunci când îți repari scuterul 


Înainte să iei decizia de a schimba tu singur un cauciuc, o baterie sau de a-ți adaugă spațiu de depozitare în plus, e important să citești cu grijă garanția, ca să te asiguri că n-o anulezi atunci când umbli tu la piesele scuterului.


Unele garanții vor fi anulate și dacă le duci la un service, atâta timp cât nu este un service autorizat al producătorului de la care ai cumpărat scuterul, așa că ai grijă ca tot ce faci să fie în concordanță cu regulile producătorului.

Cum să-ți îngrijești scuterul


Dacă nu vrei să ajungi vreodată în situația în care ai nevoie de piese de scuter, cea mai ușoară metodă e să-ți îngrijești scuterul din momentul în care îl iei. În acest scop, ai grijă să:


  • Îl cureți des, ca să eviți murdăria și rugina

  • Verifici manualul ca să vezi presiunea recomandată în cauciucuri și încearcă s-o menții constant ca să oprești deprecierea cauciucurilor

  • Parchează-ți scuterul la umbră

  • Schimbă-i uleiul de ori de câte ori e recomandat în manualul de utilizare

  • Du-l din când în când la o inspecție, chiar dacă nu are nicio problema, ca să te asiguri că le descoperi din timp 

În concluzie...

Dacă vrei să găsești piesele potrivite pentru scuterul tău, trebuie mai întâi să-ți dai seama dacă chiar ai nevoie de piese noi, sau doar trebuie să pui la încărcat bateria. Dacă este ceva cu adevărat în neregulă cu scuterul tău, e important să identifici problema, dar nu te avânta să o rezolvi singur decât dacă știi ce faci, pentru că altfel s-ar putea să-ți pierzi garanția.


Nu în ultimul rând, ține minte că cea mai bună reparație este prevenția - ai grijă de scuterul tău, și n-o să ai nevoie de piese noi.