Favorite Wish List 0 Cosul meu
Produse
MotoGP: Yamaha renunta la noul sistem de franare
13 Mar

MotoGP: Yamaha renunta la noul sistem de franare

Publicat de: Motoboom

Pilotul echipei Yamaha, Jorge Lorenzo, a testat zilele trecute la Sepang noul sistem de franare dezvoltat special pentru MotoGP. In timpul primelor teste oficiale din 2015, spaniolul a incercat sa foloseasca o maneta suplimentara pentru frana pe roata spate, pozitionata in stanga ghidonului, pe langa cea conventionala pentru frana fata din dreapta ghidonului.


Astfel, s-ar fi eliminat necesitatea folosirii pedalei pentru a frana roata spate, cum se procedeaza in prezent, atat in competitiile de motociclism cat si in cazul motocicletelor de strada. Totusi, se pare ca rezultatul testului nu a fost pe placul pilotului si nici pe placul echipei sale de ingineri de la Yamaha, motiv pentru care proiectul a fost abandonat si nu va mai fi incercat nici in urmatoare sesiune de teste oficiale de la Losail, Qatar, din 14-16 martie.


„Am incercat franarea cu degetul mare anul trecut, iar acum am incercat franarea cu alt deget pentru roata spate. Sunt doua manete de frana pe partea stanga a ghidonului, cea mare este ambreiajul si cea mica este frana spate. Problema este data de faptul ca pilotii ies de pe motocicleta foarte mult din cauza unghiurilor de aplecare si nu pot apasa frana cu mana. In trecut, atunci cand stateau mai mult pe sa, era in regula”, a declarat Wilco Zeelenberg, seful echipei Yamaha.


Dupa cum se poate observa in imaginea de mai sus, din pricina aplecarii pe dreapta, Jorge Lorenzo are dificultati in a controla partea stanga a ghidonului, acolo unde maneta de frana spate este montata
.


Zeelenberg a explicat ca atunci cand mana pilotului este intinsa peste rezervorul de benzina, asa cum se intampla in virajele de dreapta, acesta nu poate actiona maneta de frana pentru roata spate. Zeelenberg a completat spunand ca e greu de crezut ca vor mai exista teste in forma actuala, desi beneficiile rezolvarii problemei ar fi unele importante.