Kawasaki a prezentat noile Ninja ZX-10R și ZX-10RR 2021
Kawasaki reînnoiește modelul Ninja cu care a câștigat consecutiv titlul suprem ultimele șase ediții la constructori și la piloți (avându-l în șa pe Jonathan Rea) în Campionatul Mondial de Superbike. Atât ZX-10R, cât și ZX-10RR (versiunea ce se fabrică într-un număr limitat de exemplare, “race ready”) sunt pregătite să înceapă un nou sezon de succes.
Noul Ninja ZX-10R/10RR face câțiva pași în față comparativ cu precedenta ediție, tehnicienii de la Kawasaki valorificând experiența dobândită pe circuit pentru a împinge la maxim potențialul motorului, ciclisticii, sistemelor electronice și al aerodinamicii. Pentru că acesta e obiectivul declarat, să câștige noi curse, victorii care aduc după sine și creșterea vânzărilor.
Motor Euro 5
Motorul rămâne la cilindreea de 998cmc, dar a fost modificat pentru a îndeplini normele Euro 5, fără a-i fi alterate performanțele, puterea și cuplul rămânând la fel, adică 203 cai putere la 13.200 rpm, repectiv 114 Nm la 11.400 rpm. Pentru Ninja ZX-10RR (vor fi numai 500 de unități din această variantă), cifrele sunt puțin diferite, 1 c.p. și 1 Nm în plus, la turații mai mari (14.000 rpm și 11.700 rpm). Pe lângă radiatorul cu lichid, dezvoltat de KRT pentru circuit, acum a fost introdus și un radiator pentru ulei cu răcire pe aer. O răcire mai bună a uleiului înseamnă îmbunătățirea prestațiilor pe toată plaja de turații și o fiabilitate crescută.
Tehnicienii au modificat mai multe componente ale motorului, de la galeriile de admisie, airboxul, supapele, alte pistoane mai ușoare acoperite cu o pulbere specială ce le face rezistente la uzură, sistemul de evacuare a fost gândit pentru a optimiza prestațiile, dar și emisiile. Raporturile dintre treptele cutiei de viteze sunt ideale pentru pilotajul pe circuit: foaia e mai mare și primele trei trepte mai scurte, pentru ieșiri mai rapide din viraje. Ninja ZX-10R e dotat cu frânele Brembo M50 monobloc cu discuri semiflotante de 330mm pe față și pompă radială (pe ZX-10RR furtunașele de frână au manta oțelită) și suspensii cu multiple posibilități de reglaj de la Showa.
Un "pachet aerodinamic" diferit
Kawasaki a realizat un nou carenaj care continuă noile tendințe din inginerie cunoscute sub numele de tehnologia "under the skin". Adică, spre deosebire alte modele superbike de la firmele concurente, aripioarele aerodinamice necesare unui model de 200 de cai pentru a fi mai stabil la viteze mari nu sunt atașate carenajului, ci sunt integrate în el. Cel mai bine se vede acest aspect în zona farului; cu noile forme, încărcarea pe zona frontală e mai mare cu 17% comparativ cu vechiul model. Și forma codiței a fost schimbată, pentru a reduce presiunea exercitată asupra pilotului. De la motocicleta lui Jonathan Rea au mai fost preluate câteva idei: parbriz mai înalt cu 40 mm, poziția semighidoanelor mai deschisă, scărițe mai ridicate cu 5 mm. Cei de la Kawasaki spun că în urma modificărilor aduse carenajului, mai multe aspecte au fost îmbunătățite: roata are o mai mare zonă de contact cu solul, aderența e mai bună, pilotul simte mai bine motocicleta.
Ninja ZX-10R și ZX-10RR au un nou ecran TFT racing cu conectivitate prin Bluetooth, patru moduri de pilotaj, Unitate Inerțială de Management avansată, Sport Traction Control, Launch Control, control al frânei de motor, quickshifter bidirecțional, controlul vitezei de croazieră, opțional chiar și manșoane încălzite. RR vine în plus cu jante Marchesini dezvoltate special pentru acest model încălțate cu pneuri Pirelli Diablo Supercorsa SP.
Ninja ZX-10R e disponibilă în două scheme de culoare: Lime Green / Ebony / Pearl Blizzard White (o combinație ce se aseamănă cu cea folosită de echipa KRT), sau Flat Ebony (negru cu verde). Cele 500 de unități Ninja ZX-10RR nu se vor fabrica decât în culoarea verde cu cadrul negru.