Favorite Wish List 0 Cosul meu
Produse
EICMA: Yamaha R1 si M1 2015
05 Ian

EICMA: Yamaha R1 si M1 2015

Publicat de: Motoboom

Unul dintre cele mai asteptate saloane moto din acest an, EICMA Milano, a debutat astazi cu prezentarile oficiale pentru presa de specialitate a noilor modele 2015. Printre motociclete prezentate in prima zi a salonului de la Milano se numara si noua super-sportiva Yamaha YZF-R1, una dintre cele mai populare motocicletei super-sport din lume.


Noua versiune Yamaha R1 2015 vine cu un plus de putere, o greutate mai scazuta si un nou pachet de electronice. Astfel, sportiva japonezilor dezvolta o putere de 200 cp, avand o greutate de 199 kg. Spre deosebire de modelul precedent, noua versiune beneficiaza de un plus de putere de 18 cp, fiind si mai usoara cu 7 kg.


Acest lucru inseamna un raport putere/greutate de 1cp/1kg, unul dintre cele mai bune la ora actuala de pe piata mondiala. Noul motor cu patru cilindri in paralel si patru valve are o capacitate cilindrica de 998cc. Puterea de 200 cp, dezvoltata de acesta, este atinsa la o turatie de 13.500 rpm, oferind un cuplu maxim de 112 Nm la 11.500 rpm.


De asemenea, motorul beneficiaza de cateva componente din titan, sistemul de evacuare fiind confectionat tot din titan. Constructorul japonez ofera si o varianta de motorizare cu putere limitata la 106 cp. Cadrul, de tip Diamond, este din aluminiu in timp ce sub-cadrul spate este confectionat din magneziu pentru a asigura o greutate mai scazuta motocicletei.


Noul pachet de electronice cu control 3D care echipeaza sportiva YZF-R1 include o multime de functii care ii permit pilotului sa seteze motocicleta in functie de preferintele sale. Printre aceste functii, unele imprumutate din MotoGP, se numara SCS (Slide Control System), TCS (Traction Control System), LIF (Front Lift Control), LCS (Launch Control System), QSS (Quick Shift System), Power Mode, etc.


In privinta sistemului de franare, Yamaha R1 2015 dispune pe fata de doua discuri cu diametrul de 320 mm actionate de etriere monobloc iar pe spate de un disc cu dimetrul de 220 mm. Sistemul ABS, impreuna cu sistemul UBS (Unified Brake System) fac parte din echiparea standard, asigurand un control mai bun a motocicletei in momentul franarii.


De asemenea, japonezii au mai prezentat si o versiune premium a modelului R1, denumita Yamaha M1. Aceasta vine in plus fata de modelul standard cu cateva componente de varf, printre care suspensia Ohlins ajustabila electronic, carenele din fibra de carbon, sistemul GPS si Bluetooth integrat care permite incarcarea anumitor setari (harti ale motorului sau alti parametrii) din smartphone sau tableta.


Ambele modele au fost dezvaluite in prezenta pilotilor de MotoGP a echipei Yamaha, Valentino Rossi si Jorge Lorenzo, care s-au aratat foarte incantati de performantele noilor motociclete Yamaha. Noua Yamaha R1 2015 va fi disponibila in trei variante de culori: albastru cu alb (Race Blu), rosu cu alb (Racing Red) sau negru (Raven Black) in timp ce versiunea Yamaha M1 va veni doar pe culoarea Carbon Fiber/Liquid Metal.

 

Â